Утворення Давньоєгипетської держави



1.Об"єднання Єгипту.

2.Єгипетська держава.

3.Фараон.

4. Повстання єгипетського народу.

Мета:

на конкретному історичному матеріалі показати процес утворення Давньоєгипетської держави; розкрити суть понять: ном, номарх, держава, фараон.

розвивати вміння робити з документами та ілюстраціями;

виховувати почуття поваги до держави, до символів і законів.

Після уроку учні зможуть:

Вивчити §10 с.47-51

1.Відповісти на запитання:

1) Доведіть, що Єгипет був державою.

2) Чому цар Верхнього Єгипту відчував себе сильнішим від царя Нижнього Єгипту?

3) Як він використав своє географічне положення для перемоги?

Основні поняття уроку: ном, номарх, візир, фараон, династія.

Тип уроку: комплексний.

Форми, прийоми і методи: робота з документами , робота з ілюстраціями .

Обладнання: підручник та документи і ілюстрації в ньому. Детская энциклопедия т.8 с.27

ХІД УРОКУ:

30 хв. 1.Вивчення нового матеріалу.

1.Об"єднання Єгипту (робота з ілюстраціями с.50)

2. Єгипетська держава.(робота з документами ; введення поняття "держава".)

3. Фараон.(Введення поняття "фараон")

4. Повстання єгипетського народу.

15 хв. 11. Закріплення.

1.Вивчення нового матеріалу

1 . Єгипет складався з номів -областей. Ном -це область. Понад 40. місто з навколишніми селами і полями -ном. На чолі ному -номарх. Номарх керував будівництвом гребель, каналів.

Номи спочатку були самостійними невеликими державами. Потім усі номи дельти Нілу об"єднуються> Нижній Єгипет.

Цар > корона червоного кольору.

На пд > Верхній Єгипет -біла корона.

У 3000 р. цар Міна завоював Нижній Єгипет і утворив єдину державу > Мемфіс "Білі стіни". Подвійна корона - біла вставл. в червону > "цар Верхнього і Нижнього Єгипту" Патерериця і нагайка в руках

Подивіться на мал. на С.50 . тут ми бачимо царя в червоній короні з патерицею і нагайкою в руках. В що одягнений цар? Якого кольору в нього одяг?

2. Влада належить царю -фараону.

Візир -перша особа після царя. Очолював робоче управління державою.

Розгалужений чиновницький апарат. Велика кількість писарів.

Учень читає документ.

Запитання: Чому вважали престижною роботу писаря? Чим займались писарі?

Грамотні люди звільнені від податків.

При царях Єгипет перетворився на державу.

Держава -система влади, коли загальний порядок у суспільстві підтримується за допомогою спеціальних людей і організацій -чиновників, наглядачів, жерців, армії.

3. Історію Стародавнього Єгипту вчені розділили на три періоди: Стародавнє царство, Середнє царство і Нове царство.

Передача фараонами влади у спадок

Династія -це ряд правителів, які належать до одного роду й успадковують владу один після одного.

30 династій.

Пер О - великий дім -фараон.

4. Повстання відбувалось в 1750 р. до н.е. в п -д Середн. царства .Столиця - місто Фіви.

Зачитати про повстання з дитячої енциклопедії т.8 ст.27

Повстання. Учень читає документ.

У якому році відбулося повстання?

Хто переміг у повстанні?

III. Закріплення.

Що таке держава?

Держава -це така система влади , коли загальний порядок у суспільстві підтримується за допомогою спец. людей і організацій -чиновників, наглядачів, жерців, армій.

Кому належала вища влада в Єгипті?(Царю, фараону.)

Що таке номи? (Номи -місто з навколишніми селами й полями.)

Які обов"язки номарха? (Керував будівництвом гребель і каналів.)

Коли єгипетські царі почали носити подвійну корону? (Після об"єднання Єгипту в 3000 р.)

Чим положення грамотної людини відрізнялись від положення неграмотної? (Грамотна людина не платила податки).

В якому році відбулось повстання? (В 1750 р. до н.е.)



На головну



Світ географії та туризму



Hosted by uCoz