—получен≥ Ўтати јмерики
ћета:–озкрити основн≥ риси пол≥тичного, соц≥ально-економ≥чного розвитку —Ўј; розвивати вм≥нн¤ здобувати знанн¤ через поЇднанн¤ ≥нформац≥њ з розпов≥д≥ вчител¤, п≥дручника, додаткового матер≥алу та ≥сторичноњ карти; продовжувати формувати загально-навчальн≥ та предметн≥ вм≥нн¤; виховувати повагу до ≥сторичного минулого народ≥в св≥ту.
“ип уроку: вивченн¤ нового матер≥алу.
ќбладнанн¤: п≥дручник, пол≥тична карта св≥ту, картки ≥з завданн¤ми дл¤ учн≥в.
ќсновн≥ пон¤тт¤ ≥ терм≥ни: ѕрезидентська республ≥ка, федерац≥¤, "просперит≥".
ќсновн≥ дати : 1921-29рр. - пер≥од "просперит≥".
—труктура уроку
≤. ќрган≥зац≥¤ навчальноњ д≥¤льност≥.
≤≤. ¬ивченн¤ нового матер≥алу.
1.ѕол≥тичний розвиток —Ўј п≥сл¤ зак≥нченн¤ ѕершоњ св≥товоњ в≥йни.
2.—оц≥ально-економ≥чне становище.
3.—Ўј у пер≥од "просперит≥".
≤≤≤. «акр≥пленн¤ нових знань.
≤V. ѕ≥дсумки уроку.
V. ƒомашнЇ завданн¤.
’≥д уроку
≤. ќрган≥зац≥¤ навчальноњ д≥¤льност≥.
”читель пов≥домл¤Ї тему й основн≥ завданн¤ уроку. «вертаЇтьс¤ особлива увага на економ≥чний розвиток —Ўј п≥сл¤ ѕершоњ св≥товоњ в≥йни, на зб≥льшенн¤ нац≥онального багатства ≥ перш≥сть у св≥т≥.
„ому так сталось? «найти в≥дпов≥дь на це запитанн¤ нам допоможе матер≥ал сьогодн≥шнього уроку.
≤≤. ¬ивченн¤ нового матер≥алу.
1.ѕол≥тичний розвиток —Ўј п≥сл¤ зак≥нченн¤ ѕершоњ св≥товоњ в≥йни.
а)–обота з пол≥тичною картою св≥ту;
б)–озпов≥дь учител¤.
–адикал≥зм не був сприйн¤тий американц¤ми. ¬они прагнули стаб≥льност≥ й добробуту. Ќа чергових президентських виборах на початку листопада1920року. ¬.¬≥льсон закликав нац≥ю не в≥дмовл¤тис¤ в≥д "морального л≥дерства" у св≥т≥, але вона не захот≥ла заради в≥льсон≥вського романтизму пожертвувати перевагами миру й заможного житт¤. ¬≥дтак, на двох посп≥ль виборах американц≥ проголосували за республ≥канц≥в: ¬оренна √ард≥нга (1921-1923рр.) та елв≥на ул≥джа (1923-1929рр.). ¬они об≥ц¤ли виборц¤м поверненн¤ до "нормальност≥", добробуту, роботу й автомоб≥ль дл¤ кожноњ с≥м'њ. ¬ажливу роль у перемоз≥ республ≥канц≥в в≥д≥грали ж≥нки, ¤к≥, в≥дпов≥дно до прийн¤тоњ за р≥к до того ’≤’ поправки до конституц≥њ, уперше п≥шли до виборчих д≥льниць. ѕрезидентство ¬.√ард≥нга ви¤вилос¤ короткочасним ≥ невдалим. —ам в≥н був людиною чесною, але не вбачав н≥чого поганого в тому, що його друз≥ - партнери по гр≥ в покер ≥ впливов≥ чиновники адм≥н≥страц≥њ, не гребували дорогими "подарунками". √енеральний прокурор порушив справу проти одного з його близьких друз≥в, ¤кий вкрав величезну суму кошт≥в, вид≥лених дл¤ ветеран≥в в≥йни, що повернулис¤ ≥з ‘ранц≥њ. –¤д ≥нших при¤тел≥в ¬.√ард≥нга були звинувачен≥ в хабарництв≥ й також постали перед судом. ” серпн≥ 1923року, повертаючись з јл¤ски, в≥н раптом помер, тим самим уникнувши ганьби ≥мп≥чменту.
¬≥дпов≥дно до конституц≥њ владу перебрав в≥це-президент . ул≥дж (1924р. його було переобрано президентом на наступний терм≥н). “ихий ≥ вр≥вноважений пуританин, в≥н сформулював головне гасло консервативноњ пол≥тики республ≥канц≥в: "√оловна справа американц≥в - робити д≥ло". Ќа думку президента, потр≥бно було спри¤ти збагаченню м≥ль¤рдер≥в, ≥ тод≥ вони збагат¤ть ус≥х ≥нших американц≥в.
÷≥каво знати.
” св≥т≥ посиливс¤ вплив —Ўј. “ут було прийн¤то сухий закон, ¤кий створив умови дл¤ росту ≥ консол≥дац≥њ орган≥зованоњ злочинност≥. Ѕоротьбу з≥ злочинн≥стю в —Ўј очолив
≈дгар √увер, ¤кий намагавс¤ утихомирити поширенн¤ гангстеризму. ¬перше в ≥стор≥њ ц≥Їњ крањни губернатором стала ж≥нка, а сенатором-чорношк≥рий американець. Ѕули присуджен≥ перш≥ прем≥њ "ќскар", в≥дкрит≥ перш≥ супермаркет ≥ мотель. ¬≥дбувс¤ скандальний "мавп'¤чий процес" (вчител¤ судили за викладенн¤ дарв≥нськоњ теор≥њ еволюц≥њ).
2. —оц≥ально-економ≥чне становище.
1. —амост≥йна робота з п≥дручником, ст.
ќпрацюйте текст п≥дручника ≥ дайте в≥дпов≥д≥ на запитанн¤:
- ” чому ви¤вилось посиленн¤ економ≥чноњ позиц≥њ —Ўј п≥сл¤ в≥йни? як≥ причини цього процесу?
(переписати з п≥дручника, ст.49 (1 абз.)).
3.—Ўј у пер≥од "просперит≥".
а) по¤сненн¤ учн¤м значенн¤ терм≥ну "просперит≥" -
процв≥танн¤.
б) робота учн≥в з картками - завданн¤ми.
«авданн¤:
- вибрати т≥ вислови, ¤к≥ найб≥льше в≥дпов≥дають терм≥ну "просперит≥".
1).перех≥д на нов≥ технолог≥њ;
2).по¤ва спекул¤нт≥в на ринку ц≥нних папер≥в;
3).найран≥ша стаб≥л≥зац≥¤;
4).зменшенн¤ безроб≥тт¤;
5).зб≥льшенн¤ безроб≥тт¤;
6).стаб≥л≥зац≥¤ ц≥н;
7).закрита можлив≥сть вкласти в≥льн≥ кошти у ц≥нн≥ папери;
8).по¤ва можливост≥ вкласти в≥льн≥ кошти у ц≥нн≥ папери.
≤≤≤. «акр≥пленн¤ нових знань.
ѕ≥дкреслюЇтьс¤, що збер≥гши економ≥чну стаб≥льн≥сть п≥сл¤ зак≥нченн¤ ѕершоњ св≥товоњ в≥йни, —Ўј посилили своњ позиц≥њ ≥ на м≥жнародн≥й арен≥. «овн≥шн≥й курс був спр¤мований на утвердженн¤ л≥дерства —Ўј у повоЇнному св≥т≥.
≤V. ƒомашнЇ завданн¤.
1.ќпрацювати текст п≥дручника.
2.—класти кросворд до даноњ теми.