Тематичне оцінювання учнів за темами "Селяни і сеньйори" та "Середньовічне місто"
Мета. Повторити, закріпити, узагальнити вивчений матеріал; розвивати вміння, навички, які формувалися на уроках; виховувати толерантність у поглядах, повагу до історичного минулого народів Європи.
Тип уроку. Перевірка і облік знань учнів.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка знань, вмінь, навичок.
Учитель оголошує тему і завдання уроку.
Колективна робота з класом.
Завдання: знайти і виправити помилки в тексті (текст діти сприймають на слух).
В часи Середньовіччя вважалося, що люди поділені на тих, хто молиться, тих, хто воює, і тих, хто відпочиває. До першого стану належали рицарі, до другого - воїни, до третього - король зі своєю свитою.
Селяни у ХІІ-ХV ст. поділялися на такі стани: вільні, економічно залежні, особисто залежні, кріпаки. Селяни одного або кількох сусідніх сіл об'єднувалися в гільдію. Вона розпоряджалася угіддями спільного користування (луками, пасовищами), допомагала сиротам, вдовам, утримувала священника, спільно святкувала свята. Та селянин легко міг обійтися без громади і не боявся вигнання з неї.
Спосіб господарювання середньовічних селян називався натуральним фермерством - це означало, що все необхідне вироблялося на місці, а не купувалося.
Усіх землевласників, що жили за рахунок праці залежних селян, називали феодалами, адже вони отримували за службу феод - велику суму грошей, за яку купували землю.
Завдання: переставте літери таким чином, щоб отримати слова, пов'язані з вивченою темою, та поясніть їх значення
(проводиться у письмовій чи усній формі - за бажанням вчителя)
ТРИЦАПІЇ
ТРІТАСМАГ
МОРАРЯК
ТРІНУР
КАЗОМ
ХРАВИЛ
РАБКІН
МАКУНО
(патриції, магістрат, ярмарок, турнір, замок, лихвар банкір, комуна)
Тестування (проводиться у письмовій формі)
житло феодалів називається:
палац
замок
хата
монастир
короткий вислів, що пояснює зміст герба рицаря, називається:
речення
девіз
лозунг
афоризм
головна башта замку називається:
донжон
ратуша
дзвіниця
собор
об'єднання підмайстрів називалося:
цех
гільдія
братство
колгосп
5. робітника, що вивчив ремесло, але не мав майстерні, називали:
ремісник
майстер
підмайстер
учень
для того, щоб стати майстром-ремісником, підмайстер повинен був :
виготовити шедевр
Придумати герб для майбутньої майстерні
Скласти власний бізнес-план
Зробити подарунки всім майстрам.
право міст на самоврядування називається:
римське
гамбурзьке
магдебурзьке
незалежність
розташуйте в правильній послідовності:
рицар, король, князь, герцог.
рів, стіна, міст, донжон - це складові частини ....
трубадури і мінезінгери - це ....
продовжте логічний ряд: торгівля, купець, товар, ....
церковну десятину сплачували ....
Завдання: дайте відповідь на питання (у письмовій формі)
чим становище залежного селянина відрізнялося від становища раба?
яке господарство називається натуральним?
чому селяни жили громадами?
з якою метою проводилися рицарські турніри?
назвіть основні риси ремесла в середні віки?
ІІІ. Підсумки уроку.
Вчитель підводить підсумки роботи учнів на уроці, оголошує оцінки.
ІV. Домашнє завдання.
Повторити §37-42,
Скласти кросворд за вивченою темою.