Тематичне оцінювання учнів за темами "Селяни і сеньйори" та "Середньовічне місто"



Мета. Повторити, закріпити, узагальнити вивчений матеріал; розвивати вміння, навички, які формувалися на уроках; виховувати толерантність у поглядах, повагу до історичного минулого народів Європи.

Тип уроку. Перевірка і облік знань учнів.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка знань, вмінь, навичок.

Учитель оголошує тему і завдання уроку.

Колективна робота з класом.

Завдання: знайти і виправити помилки в тексті (текст діти сприймають на слух).

В часи Середньовіччя вважалося, що люди поділені на тих, хто молиться, тих, хто воює, і тих, хто відпочиває. До першого стану належали рицарі, до другого - воїни, до третього - король зі своєю свитою.

Селяни у ХІІ-ХV ст. поділялися на такі стани: вільні, економічно залежні, особисто залежні, кріпаки. Селяни одного або кількох сусідніх сіл об'єднувалися в гільдію. Вона розпоряджалася угіддями спільного користування (луками, пасовищами), допомагала сиротам, вдовам, утримувала священника, спільно святкувала свята. Та селянин легко міг обійтися без громади і не боявся вигнання з неї.

Спосіб господарювання середньовічних селян називався натуральним фермерством - це означало, що все необхідне вироблялося на місці, а не купувалося.

Усіх землевласників, що жили за рахунок праці залежних селян, називали феодалами, адже вони отримували за службу феод - велику суму грошей, за яку купували землю.

Завдання: переставте літери таким чином, щоб отримати слова, пов'язані з вивченою темою, та поясніть їх значення

(проводиться у письмовій чи усній формі - за бажанням вчителя)

ТРИЦАПІЇ

ТРІТАСМАГ

МОРАРЯК

ТРІНУР

КАЗОМ

ХРАВИЛ

РАБКІН

МАКУНО

(патриції, магістрат, ярмарок, турнір, замок, лихвар банкір, комуна)

Тестування (проводиться у письмовій формі)

житло феодалів називається:

палац

замок

хата

монастир

короткий вислів, що пояснює зміст герба рицаря, називається:

речення

девіз

лозунг

афоризм

головна башта замку називається:

донжон

ратуша

дзвіниця

собор

об'єднання підмайстрів називалося:

цех

гільдія

братство

колгосп

5. робітника, що вивчив ремесло, але не мав майстерні, називали:

ремісник

майстер

підмайстер

учень

для того, щоб стати майстром-ремісником, підмайстер повинен був :

виготовити шедевр

Придумати герб для майбутньої майстерні

Скласти власний бізнес-план

Зробити подарунки всім майстрам.

право міст на самоврядування називається:

римське

гамбурзьке

магдебурзьке

незалежність

розташуйте в правильній послідовності:

рицар, король, князь, герцог.

рів, стіна, міст, донжон - це складові частини ....

трубадури і мінезінгери - це ....

продовжте логічний ряд: торгівля, купець, товар, ....

церковну десятину сплачували ....

Завдання: дайте відповідь на питання (у письмовій формі)

чим становище залежного селянина відрізнялося від становища раба?

яке господарство називається натуральним?

чому селяни жили громадами?

з якою метою проводилися рицарські турніри?

назвіть основні риси ремесла в середні віки?

ІІІ. Підсумки уроку.

Вчитель підводить підсумки роботи учнів на уроці, оголошує оцінки.

ІV. Домашнє завдання.

Повторити §37-42,

Скласти кросворд за вивченою темою.




На головну


Hosted by uCoz