Природа й населення Стародавнього Єгипту



1.Географічне положення і природа стародавнього Єгипту (робота з документом).

2.Розливи Нілу.

3.Єгиптяни -землероби (робота з документом).

4. Життя і праця ремісників.

Мета:

на конкретному історичному матеріалі показати особливості географічного положення і природи Стародавнього Єгипту; господарське життя землеробів та ремісників ;

розвивати вміння робити з картою , з історичними документами та ілюстраціями;

виховувати почуття поваги до людей праці.

Після уроку учні зможуть:

Вивчити §9 с.44-49

1.Відповісти на запитання:

1) За допомогою карти подумай і скажи: "Чому Єгипет розташований лише вздовж течії Нілу?"

2) Яке значення мали в Єгипті розливи Нілу?

3) Як називали єгиптяни свій край?

4) Доведіть , що єгиптяни виготовляли собі різні речі не тільки для нагальних потреб, а й щоб прикрасити своє життя.

Основні поняття уроку: папірус, шадуф, пора сходів, пора жнив.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форми, прийоми і методи: вступне слово, робота з картою, робота з ілюстраціями та документами.

Обладнання: карта, підручник та документи і ілюстрації в ньому.

ХІД УРОКУ:

30 хв. 1.Вивчення нового матеріалу.

1.Географічне положення і природа Стародавнього Єгипту.(робота з картою).

2. Розливи Нілу (робота з документами, введення нового поняття шадуф).

3. Єгиптяни -землероби (робота з документами і ілюстраціями).

4. Життя і праця ремісників (робота з документами).

15 хв. 11. Закріплення.

1.Вивчення нового матеріалу.

1. На пн. сх. Африки , біля Середземного моря, там де тече ріка Ніл, була розташована одна з найбільших країн стародавнього світу -Єгипет.

Люди здавна селились в долині Нілу. Майже п"ять тисяч років як утворилась Єгипетська держава, яка простяглася від Середземного моря до перших Нільських порогів. Розповідь про Ніл -показ по карті.

На берегах Нілу ростуть: папірус, оскадії, пальми, сикомори, тамариси.

Тваринний світ: слони, жирафи, носороги, кабани, антилопи, леви, пантери.

2. Хамсин -посушливий вітер 50 днів дме з Сахари.

Сезон повені 3 місяці (червень - вересень) вода піднімається на 7 м.

Вода спадає залишаючи шар родючого намулу. Назва Єгипту "Дарунок Нілу".

3. Землеробство(листопад - грудень). Єгиптяни подавали воду на пагорби за допомогою спеціальних пристроїв. (ви бачите на мал.. селянина під час оранки , який поганяє биків)

Шадуф -підйомна машина для води. Будівництво каналів.

Пора жнив.

Селяни мідними серпами зрізають колоски. На току складають їх , проганяють худобу для вимолоту.

Учень зачитує Єгипетські народну пісню про молотьбу.

Як здійснюється процес обмолоту зерна? (за допомогою худоби. Проганяли биків і ослів по току.) Жінки віють совками зерно. Це досить важка праця землероба. Урожай зібрали - частину треба віддати на сплату податку. А якщо немає - селянина б"ють.

Які біди дошкуляють селянину в його намаганні зібрати гарний урожай? - Це гіпопотам, черв"як, сарана, горобці. А треба й собі залишити і податок сплатити.

4. Розвинені різні види ремесла: виплавка міді, ювелірна справа -вироби з золота, вироблення шкір, виробництво сандалів, ткацтво, прядіння, плавка скла.

11. Закріплення.

На якій річці виріс Стародавній Єгипет? (На річці Ніл).

Який був тваринний світ в Єгипті? (Слони, жирафи, носороги, кабани, антилопи, леви, пантери).

Як єгиптяни використовували води Нілу для землеробства?(Копали канали, подавали воду шадуфом).

Що вирощували селяни на полях? (Пшениця, ячмінь).

Куди віддавали частину вражаю? (Платили податок).

Які види ремесла існували в Єгипті? (Ковальство, виробництво шкір і взуття, ткацтво, прядіння, виробництво скла.)




На головну


Hosted by uCoz