Поява людини сучасного типу
а) Перевірка д/з.
Використати грамзапис платівки "Життя первісних людей" ( розповідь хлопчика, який не зберіг вогонь у печері і які пригоди його потім чекали ).
Учням пропоную дискусію :
Як ви ставитесь до вчинку хлопчика ?
Чи засуджуєте ви його ?
Як би ви поступили на його місці ?
б) Вивчення нового матеріалу .
Щоб викликати у дітей зацікавлення до теми, починаю урок нестандартними словами : "Увага! Світлана ( або інше ім'я ) лови !" і кидаю тенісний м'яч. Другому учню пропоную взяти крейду чотирма пальцями ( без участі великого) і щось написати на дошці. Третьому пропоную зав'язати шарф знову ж таки без участі великого пальця.
Решта дітей пробує взяти ручки, зошит. Після цих експериментів ставлю завдання : Який висновок ви можете зробити ? Діти висловлюють думки про значення руки, її розвиток в процесі праці. Їх висновки підтверджуємо мал. 3 ст. 18.