Життя в середньовічному місті



Мета. Розглянути життя середньовічного міста, ознайомити з органами управління, боротьбою між патриціями, плебеями та цехами;

продовжувати формувати вміння роботи з навчальним текстом, розвивати навички роботи зі схемами, вчити концентрувати увагу, висловлювати свою думку; виховувати інтерес до вивчення історії, повагу до минулого європейських народів.

Тип уроку. Комбінований.

Обладнання. Підручник (Карліна О. Історія середніх віків. - К., "Генеза", 2000)

схема "Органи місцевого самоврядування"

Основні поняття, терміни: патриції, плебеї, комуни, мер, магістрат, рада, суд.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Перевірка домашнього завдання.

Завдання.

Зазначте, які з наведених факторів у діяльності цехів є позитивними, а які - негативними:

не дозволялося розширювати майстерні

чинили перешкоди появі нових майстрів

вимагалося виробляти речі високої якості

заборонялося ворогування між майстрами і переманювання купців

охоронялися міста й ремісники від ворогів

одні ремісники збагачувалися за рахунок інших

майстрам створювалися однакові умови праці і продажу

знищувалися цінні винаходи

Завдання: написати на дошці причини виникнення середньовічних міст (1 учень)

Перевірка творчого домашнього завдання: заслухати план оповідання на тему "У середньовічній майстерні ремісника" (2-3 учні).

Завдання: Уявіть, що ви - середньовічний купець, який відправляється з Венеції до Шампані. Вкажіть, яким шляхом ви будете добиратися на ярмарок, чому саме цим шляхом? Які товари, на вашу думку, будуть користуватися попитом на ярмарку в Шампані і що ви зможете там придбати?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні на уроці ми познайомимося з життям в середньовічному місті, з'ясуємо, що являло собою середньовічне місто, які проблеми існували в місті і яким чином вони вирішувалися, хто стояв на чолі міста, спробуємо порівняти життя в середньовічному і сучасному місті.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

План.

Вулиці та майдани.

Міста-комуни.

Міське самоврядування.

Цехи проти патриціїв, плебеї проти цехів.

1 питання розглядається шляхом опрацювання матеріалу підручника (Карліна О. Історія середніх віків. - К., "Генеза", 2000) - § 42, С. 235-237

Учні повинні розповісти, що їм сподобалося, а що - ні і чому у середньовічному місті .

2 питання пояснює вчитель. Він звертає увагу учнів на причини виникнення міст-комун, проводиться робота з терміном "комуни",

розглядає відносини короля з містами, діяльність органів самоврядування.

Запитання до класу: чому виникла приказка "Міське повітря робить людину вільною"?

3 питання опрацьовується за допомогою використання елементів рольової гри:

клас поділяється на 2 групи, між якими розігрується питання на точність відповіді:

використовуючи підказки скажіть, як називалися заможні, корінні повноправні жителі Стародавнього Риму? (патриції)

_а_р_ц_ _

Група, яка першою здогадалася, про що йде мова, отримує право стати патриціями. Інша група перетворюється на плебеїв.

Завдання групам: на основі прочитаного тексту підручника (Карліна О. Історія середніх віків. - К., "Генеза", 2000) - §42, С.234-235

розповісти про особливості свого життя в місті та проблеми, які виникали в різних верств населення (плебеїв і патриціїв) та шляхи їх розв'язання.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Вчитель пропонує здійснити подорож у часі і прогулятися вулицями середньовічного міста.

Ми прийшли до невідомого нам міста і хочемо увійти до нього, бо вже вечоріє, сонечко сідає, ворота мають незабаром зачинитися...

Завдання. Продовжити розповідь про середньовічне місто (методом ланцюжка - кожен учень має право на одне речення, яким описує побачене в місті).

Завдання: неуважний учень не зовсім точно відтворив схему міського самоврядування. Вам потрібно виправити помилки, доповнити схему необхідними термінами та пояснити їх.

V. Підсумки уроку.

Вчитель. Отже, ми бачимо, що життя в середньовічному місті було досить строкатим, тому що мало багато проблем, які вимагали негайного вирішення.

VІ. Домашнє завдання.

Опрацювати § 42 підручника (Карліна О. Історія середніх віків. - К., "Генеза", 2000)

Підготуватися до тематичного оцінювання (Повт. § 35-42)




На головну


Hosted by uCoz