Японія



Мета: ознайомити учнів з розвитком Японії в період з 1945 по 2004 рр.; з'ясувати особливості післявоєнного економічного та політичного розвитку Японії; розкрити причини та суть "японського економічного дива"; показати особливості сучасної політичної історії країни;

сприяти вихованню поваги до сумлінної праці, до людей, що цінують та поважають розумову працю;

вчити працювати з комп'ютерними програмами, проводити дискусії, відстоювати свою точку зору; бути толерантними до протилежних поглядів співрозмовника.

Обладнання: політична карта світу

Комп'ютерна програма "Всесвітня історія"

Матеріали періодичної преси

Література: Овчинников. Сакура и дуб. М.: Политиздат.-1988.

Основні поняття: " економічне диво"

патерналізм

пожиттєвий найм

інтенсифікація праці

Персоналіїї: Макартур Дуглас

Танака

Дзюньїтіро Коідзумі

Хід уроку

І. Коротке опитування (3 хв.): - назвати три етапи кризи колоніальної системи

які проблеми мають зараз країни, що визволилися від колоніального гніту?

ІІ. Новий матеріал (30 хв.)

1)Сан-Франциський мирний договір

2) Японське "економічне диво"

3) Внутрішнє становище та зовнішня політика країни

Сан- Франциський мирний договір (10 хв.)

а)бесіда з класом: - яким був політичний режим Японії в роки Другої світової війни?

чим завершилася Друга світова війна для Японії?

Які міста були піддані атомному бомбардуванню?

Яким був політичний устрій країни?

Для активізації класу пропоную проаналізувати взяті мною до уроку два епіграфи: "Захід є Захід, а Схід є Схід, і з місць вони не зійдуть" (Р.Кіплінг) та "Навчати інших завжди почесно, вчитися в інших - ніколи не соромно" (японське прислів"я).

Яке з тверджень на вашу думку більш вірне для сучасної Японії? Відповідь дайте в кінці уроку.

Проводиться коротенька інтерактивна гра "Мікрофон": - Які асоціації виникають у вас при словах Японія, японське?

Після відповідей учнів робиться висновок, що на думку спадають як дуже модернові поняття (електроніка, автомобілі тощо), так і давні (камікадзе, саке, ікебана...)

б)робота з програмою:-

відкрити карту "Країни Південно-Східної Азії", знайти Японію

прочитати текст питання №1§ 30

знайти в словнику незнайомі слова та терміни

Японське "економічне диво" (15 хв.)

а)бесіда з класом: - що означає поняття "економічне диво"?

в яких країнах Європи було післявоєнне "економічне диво"?

які причини цього явища?

чи є щось спільне в причинах стрімкого розвитку економіки в різних країнах?

б)робота з програмою: учні знайомляться з текстом та визначають особливості саме японського "економічного дива"

в) проблемне завдання для учнів: що з японського досвіду може взяти сучасна Україна для прискорення свого розвитку? Чи реальне для нас "економічне диво"?

Внутрішнє становище та зовнішня політика країни (7 хв.)

а)робота з програмою: визначити основні пріоритети сучасної Японії; які проблеми стоять зараз перед країною?

ІІІ. Закріплнння: перевірка набутих знань за системою заздалегідь підготовлених вчителем комп'ютерних тестів (5 хв.)

ІV. Домашнє завдання: вчити за підручником Ю.Буракова "Всесвітня історія. Новітні часи. 1945-1998." §34-35. Підготувати повідомлення про Мао Цзедуна (для одного-двох учнів)




На головну


Hosted by uCoz