П.Тичина "Гаї шумлять"



Тема: Слухаю мелодій

Хмар, озер та вітру.

Я бриню, як струни

Степу, хмар та вітру.

П.Тичина

Мета: удосконалювати вміння й навички виразного читання, ідейно-художнього аналізу поетичного твору;

розвивати в учнів артистичні здібності;

сприяти творчому розвитку й росту обдарованих дітей;

виховувати естетичні смаки.

Обладнання: листівки для нагородження, музичний твір "Гаї шумлять" (музика Г.Майбороди), малюнки учнів, підручник

Моє життя - молитва

Всевладниці Красі

Горіння - розцвітання

В огні квіток-думок.

П.Тичина

Х І Д У Р О К У:

Мотивація навчання

Перевірка домашнього завдання

- Конкурс виразного читання (3-4 учні)

Визначення і нагородження переможця листівкою ("За перемогу в конкурсі виразного читання поезій П.Тичини")

- Читання авторських поезій (перед уроком учитель опрацьовує з учнем текст, коригує його).

- Відгуки учнів про авторські поезії.

Нагородження листівкою ("З найкращими побажаннями наснаги й творчих злетів на шляхах до літературного Олімпу")

Пояснення нового матеріалу

Слово вчителя. Душею й серцем П.Тичина довгі роки служив Музиці - і вона щедро нагородила його за вірне й незрадливе служіння: влилася в поетичні рядки митця, зазвучала на повну силу, щоб полонити усіх, хто ввійде у Храм його Слова.

Ступимо ж і ми на поріг цього Храму, щоб відчути цей божественний барвозвук - голублячий, ніжнотонний...

Звучить музика Г.Майброди "Гаї шумлять" (під час розповіді вчителя)

Уявіть себе на лоні природи, де є тільки ви й розмаїття барв, звуків і рухів.

Забудьте про проблеми й турботи, вдихніть на повні груди п'янке свіже повітря. Прислухайтесь - і ... почуєте, як шумлять гаї... Придивіться - і ... побачите, як вітер, загравши на струнах-гілках, став на коліна, задивлений, над золото-блакитним плесом річки й чаклує над ним, торкаючи хвилі-звуки.

Виразне читання вірша "Гаї шумлять" вчителем.

Опишіть почуття зворушення. Що, на вашу думку, може викликати це почуття?

Як ви розумієте вислів "музика природи"? Гру яких музичних інструментів ви уявляєте, читаючи цей твір?

Якими художніми тропами передається відчуття руху в поезії?

Виділіть і розподіліть зорові та слухові образи, окресліть кольорову гаму, назвіть емоції, почуття ліричного героя (за таблицею)

Зорові образи | Слухові образи | Кольорова гама | Емоції, почуття

Індивідуальне завдання. Коментар до малюнків (учні описують власні малюнки за мотивами пейзажної лірики П.Тичини)

Робота в групах. Уявіть, що вам запропонували зняти кліп на вірш "Гаї шумлять". Прокоментуйте, як ви "бачите" це кліп.

Колективна робота. Висновки

Усі ми - діти Природи, діти своєї землі. Що залишив і зберіг П.Тичина у своїй творчості від давніх дохристиянських вірувань наших предків? (Він у своїх поезіях одухотворював природу, обожнював її, був пантеїстом за світосприйняттям)

На підтвердження власних думок наведіть віршовані рядки.

У яких галузях мистецтва виявлявся талант П.Тичини?

Чому, на вашу думку, П.Тичина працював на ниві поезії? (Мав підтримку й схвальні відгуки Коцюбинського, інших поетів і прозаїків. Був переконаний і впевнений, що словом можна і змалювати, і озвучити, і розказати)

Довідка

Пантеїзм - філософське вчення, яке ототожнює Бога з природою, розглядає природу як утілення божества

Які враження залишилися у вас від прочитаних поетичних творів П.Тичини?

Домашнє завдання

Прочитати вірші "Хор лісових дзвіночків", цикл "Пастелі", "Дощ", "Пробіг зайчик", "Де тополя росте", намалювати ілюстрації до поетичних творів.



На головну



Світ географії та туризму



Hosted by uCoz