Сталінська індустріалізація в Україні
Очікувані результати: після уроку учні зможуть визначати завдання, труднощі, джерела, характерні риси, особливості, наслідки індустріалізації в Україні; формувати навички аналізу фактів; аргументувати власну точку зору в ході проведення інтерактивних вправ; складати конспект, коривтуватися СЛС; працювати в малій групі.
Тип уроку: урок - практикум, інтерактивний.
Матеріали до уроку: Ф. Г. Турченко Новітня історія України 10 клас, міні - підручник для кожної групи, карточки із завданнями групам, мапа України.
Структура уроку.
Мотивація.
Мета цього етапу - сфокусувати увагу учнів на проблемі й викликати інтерес до обговорюваної теми.
Вступне слово вчителя.
На початку 30 - х років прискорення економічного розвитку, створення новітніх галузей промисловості, модернізація сільського господарства, всіх сфер життя були об'єктивною необхідністю, з якою в керівництві ВКП(б) погоджувались всі. Концепцію капіталістичної модернізації вчені почали розробляти в другій половині 19 ст. Теоретичні основи радянської модернізації були визначені на партійнах з'їздах, конференціях, пленумах ЦК ВКП(б) наприкінці 20 - х років. Радянська модернізація полягала в прискореному проведенні трьох реформ:
Індустріалізації;
Колективізації;
Культурної революції;
У 1925 р. на XIV з'їзді ВКП(б) було прийнято рішення про індустріалізацію вСРСР. Процес індустріалізації в Україні в основному збігався із загально союзними тенденціями.
Отже, на сьогоднішньому уроці ми спробуємо розв'язати таку проблему: Індустріалізація - це об'єктивна необхідність, логічне продовження процесу, розпочатого ше при царському режимі, чи намір більшовиків через її практичне здійснення створити базу для перемого "світової революції"?
Оголошення представлення теми та очікуваних результатів.
Мета - забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності, тобто того, чого вони повинні досягти в результаті уроку і чого від них очікує викладач.
Актуалізація опорних знань.
"Рольова гра".Імітація XIV з'їзду ВКП(б).
На основі знань із всесвітньої історії про проведення процесу інддустріалізації в СРСР та процесу модернізації в західних країнах 3 учні пропонують шляхи проведення індустріалізації в країні.
1 - й позиція Л. Троцького.
2 - й позиція Й. В. Сталіна.
3 - й процес модернізації в західних країнах.
4. Інтерактивна вправа - робота в малих групах.
Мета - практичне освоєння матеріалу, досягнення поставлених цілей уроку.
Етапи:
А) інструктування.
Б) поділ на групи.
В) виконання завдання.
Г) презентація результатів виконання вправи.
В процесі презентації учні заповнюють таблиці та схеми в міні - підручнику.
Виконання тестів "Перевір себе".
Підбиття підсумків.
Мета - рефлексія, усвідомлення того, що було зроблено на уроці, чи досягнуто поставлених цілей, як можна застосувати отримане на уроці в майбутньому.
1. Виконання завдання з міні - підручника "Зробіть висновки". Виконуємо методом уявного
мікрофона.
2. Виконання "Практичних завдань" з міні - підручника.
3. Зробіть загальний висновок. Метод "ПРЕС".
Індустріалізація - це об'єктивна необхідність, логічне продовження процесу, розпочатого ше при царському режимі, чи намір більшовиків через її практичне здійснення створити базу для перемого "світової революції"?
5. Оцінювання результатів уроку.
6. Домашнє завдання.