Проголошення автономної України
МЕТА: Проаналізувати діяльність ЦР, опрацювати документ " Перший Універсал".
Продовжувати вчити дітей аналізувати, узагальнювати й систематирувати історичний матеріал, оцінювати діяльність людей в історичному процессі, аналізувати історичні документи й робити висновки. Виховувати патріотичне почуття.
ТИП УРОКУ : Комбінований
ОБЛАДНАННЯ : підручник " Історія України" 10 кл. Турченко, карта України в 1917-1918рр., документи - підручник Турченко.
ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ : Універсал, автономія.
ХІД УРОКУ
І. Бесіда по вивченому матеріалу.
Робота групами : клас поділяється на 3 групи
І група - автономісти
ІІ група - самостійники
ІІІ група - історики-аналітики
Історики-аналітики дають невелике повідомлення про становище в світі і в Російській імперії взимку 1917р. Автономісти і самостійники викладають свої політичні погляди, задають питання один одному, висловлюють свої непогодження по тим чи іншим питанням, працюють з документами. Історики-аналітики задають додаткові питання. Роблять підсумки і висновок.
Слабкі учні працюють пол. Картках письмово. В опитуванні намагаюсь задіяти весь клас.
ІІ Актуалізація і визначення мети уроку.
Проблемне питання: Чому період квітня-червня 1917р. можна охарактеризувати, як початок Українського державотворення?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Розташування політичних сил весна 1917р. Діти, які вдома готували це питання, з допомогою вчителя дають характеристику розташування політичних сил і складають логічну схем
Перший універсіал Центральної влади
- розповідь вчителя
- робота з документами 1,2,3 стор. 26 підручник Турченко
Питання класу: Чому ЦР пішла на проголошення автономії і не
проголосила самостійність України.
Створення Генерального секретаріату
Повідомлення учня : " Вінниченко - український письменник,
політичний діяч".
ІV. Закріплення матеріалу.
Бесіда з класом.
- В чому історичне значення Всеукраїнського національного конгресу?
- Охарактеризуйте відносини між ЦР та Т.У.
- В чому полягає історичне значення Першого універсалу ЦР?
Обговорення проблемного питання : Чому період квітень-червень 1917р. можна характеризувати , як початок Українсь кого державотворення.
V. Домашнє завдання : 1. стор. 19-22 чит. 2. документи стор.26 опрацювати, пит. Стор.27 3. учні, які навчаються на 8-12 балів отримують випереджаюче завдання : опрацювати документ на стор.27 ( Другий Універсал ).