Початок Української революції
МЕТА : Ознайомити учнів з подіями зими-весни 1917 року, утворення
Тимчасового уряду в Росії, ЦР - на Україні. Проаналізуйте склад і мету утворення ЦР. Продовжити формувати вміння узагальнювати й систематизувати історичний матеріал, складати логічні історичні схеми подій, використовувати документи, як джерело історичних знань. Виховувати повагу та почуття гордості до історичного минулого.
ТИП УРОКУ : Урок вивчення нової теми.
ОБЛАДНАННЯ : підручник історії України 10 клас, Турченко, карта - Україна в 1917-1918рр., документи - підручник Турченко.
ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ : нац-демократична революція, Українська ЦР,
Тимчасовий уряд.
ХІД УРОКУ
І АКТУАЛІЗАЦІЯ І ВИЗНАЧЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.
ВЧИТЕЛЬ : - Українська держава пройшла довгий тернистий шлях до своєї незалежності.
ПИТАННЯ КЛАСУ :- Згадайте, коли український народ зробив першу спробу утворити державу ?
ВЧИТЕЛЬ : На початку 20 ст. український народ зробив другу спробу Утворити Українську державу
МЕТА УРОКУ : познайомитися з подіями 1917 року в Російській імперії на Україні.
Проблемне питання : Чому події 1917 року в Україні можна назвати Початком національно-демократичної революції? Визначте Характер, рушійні сили, завдання Української революції.
ІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОЇ ТЕМИ
Україна напередодні 1917 року
Робота групами
І група - Дати стислу характеристику міжнародного становища в світі.
ІІ група - Характеристика становища Російської імперії.
ІІІ група - Корегує відповідь, доповнює, аналізує матеріал і відповідає на Запитання : Як на вашу думку, як вплинуть події в світі та в Російській Імперії на національно-визвольний рух в Україні ?
Учні з допомогою вчителя починають заповнювати логічну схему історичних подій.
І. Світова війна. Лютнева буржуазна революція в Росії ----> Активізація діяльності Українських політичних партій, піднесення національно- визвольного руху
Українські політичні партії в 1917р.
Робота з підручником стор. 7-8. Ознайомитися з політичними
партіями на Україні. Заповнити таблицю.
Питання : - На які дві групи можна поділити всі політичні партії?
- Чому не було єдності політичних партій?
політичні партії | лідери | Політичні погляди
3.Утворення Центральної Ради
Розповідь вчителя.
В ході вивчення питання учні з допомогою вчителя продовжують заповнювати логічну схему. Опрацьовують документ " З відозви ЦР", " До Українського народу".Слухають повідомлення учня : " Грушевський - історик і політичний діяч".
І Світова війна. Лютнева буржуазна революція в Росії ---> Піднесення національного визвольного руху Активізація політичних партій.
Питання класу : Як на вашу думку буде реагувати Тимчасовий уряд на створення ЦР ?.
ПОЧАТОК УКРАЇНСЬКОЇ АРМІЇ
- бесіда з класом.
- повідомлення учня " Петлюра - політичний діяч".
Наприкінці уроку учні відповідають на проблемне питання.
ІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ.
Учні підводять підсумки уроку. Аналізують логічну схему подій, роблять висновки.
ІV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ :
стор. 3-16 читати, документ стор. 16-17 відповідати на запитання стор.18
учні, які навчаються на 8-12 балів випереджаюче завдання міні повідомлення : " Розташування політичних сил. (весна 1917р. )" -
Скласти логічну таблицю.