Наростання політичної боротьби у липні-жовтні 1917 року



МЕТА : Проаналізувати політичну ситуацію в липні-жовтні 1917р., опрацювати документи, визначити прорахунки ЦР. Продовжувати формувати вміння аналізувати історичний матеріал, робити висновки, розглядати суспільні явища в розвитку і конкретно-історичних умовах.

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ : універсал, автономія, федерація.

ХІД УРОКУ

І. Опитування домашнього завдання шляхом рольової гри.

Клас поділяється на 4 групи : а) представники тимчасового уряду,

б) представники ЦР,

в) представники РСДРП( б ),

г) історики-аналітики.

Кожна з груп дає стислу характеристику своїм політичним поглядам, аналізує цілі своєї діяльності і шляхи їх досягнення. Представники груп задають один одному питання. Історики-аналітики узагальнюють повідомлення і роблять висновки.

ІІ. Визначення мети уроку.

Сьогодні на уроці необхідно проаналізувати події літа-осені 1917 року і спробувати визначити прорахунки Центральної Ради.

ІІІ. Вивчення нової теми.

ВЧИТЕЛЬ : Таким чином, ми прийшли до ввисновку, що ситуація в Російській імперії була досить напружена. ЦР і Т.У. хотіли утримати владу, РСДРП ( б) боролася за владу. Тимчасовий уряд був незадоволений свавіллям Центральної Ради і засудив І Універсіал.

Другий Універсіал.

Учні, які готували випереджаюче домашнє завдання, розповідають про видання ІІ Універсіалу. Учні аналізують документ стр. 47 підручника , порівнюють І і ІІ Універсали, висловлюють своє відношення до такого кроку ЦР.

Наростання політичної боротьби літо 1917р.

а) VІ з'їзд РСДРП ( б) - його рішення

б) " Тимчасова інструкція Генеральному секретаріатові Тимчасового

уряду на Україні".

Форма роботи - розповідь вчителя

- аналіз документів 1, 2, 3 стор. 35 підручника

Корніловський заколот.

а) об'єднання лівих сил ;

б) зростання впливу більшовиків

Форма роботи - розповідь вчителя

- бесіда з учнями

З'їзд народів Росії

Учні працюють з матеріалом підручника, вивчають мету і рішення з'їзду .

Наприкінці уроку вході бесіди учні визначають прорахунки ЦР, вчитель записує їх на дошці. Далі вчитель разом з учнями систематизує відповіді.

Учні роблять висновки.

ІV. Домашнє завдання : стор. 23-34 чит., документи стор. 26, 35.

Повторити з матеріалу Всесвітньої історії більшовицький переворот жовтень 1917 року, письмово скласти логічну схему розташування політичних сил жовтень 1917.




На головну


Hosted by uCoz