Наростання політичної боротьби у липні-жовтні 1917 року
МЕТА : Проаналізувати політичну ситуацію в липні-жовтні 1917р., опрацювати документи, визначити прорахунки ЦР. Продовжувати формувати вміння аналізувати історичний матеріал, робити висновки, розглядати суспільні явища в розвитку і конкретно-історичних умовах.
ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ : універсал, автономія, федерація.
ХІД УРОКУ
І. Опитування домашнього завдання шляхом рольової гри.
Клас поділяється на 4 групи : а) представники тимчасового уряду,
б) представники ЦР,
в) представники РСДРП( б ),
г) історики-аналітики.
Кожна з груп дає стислу характеристику своїм політичним поглядам, аналізує цілі своєї діяльності і шляхи їх досягнення. Представники груп задають один одному питання. Історики-аналітики узагальнюють повідомлення і роблять висновки.
ІІ. Визначення мети уроку.
Сьогодні на уроці необхідно проаналізувати події літа-осені 1917 року і спробувати визначити прорахунки Центральної Ради.
ІІІ. Вивчення нової теми.
ВЧИТЕЛЬ : Таким чином, ми прийшли до ввисновку, що ситуація в Російській імперії була досить напружена. ЦР і Т.У. хотіли утримати владу, РСДРП ( б) боролася за владу. Тимчасовий уряд був незадоволений свавіллям Центральної Ради і засудив І Універсіал.
Другий Універсіал.
Учні, які готували випереджаюче домашнє завдання, розповідають про видання ІІ Універсіалу. Учні аналізують документ стр. 47 підручника , порівнюють І і ІІ Універсали, висловлюють своє відношення до такого кроку ЦР.
Наростання політичної боротьби літо 1917р.
а) VІ з'їзд РСДРП ( б) - його рішення
б) " Тимчасова інструкція Генеральному секретаріатові Тимчасового
уряду на Україні".
Форма роботи - розповідь вчителя
- аналіз документів 1, 2, 3 стор. 35 підручника
Корніловський заколот.
а) об'єднання лівих сил ;
б) зростання впливу більшовиків
Форма роботи - розповідь вчителя
- бесіда з учнями
З'їзд народів Росії
Учні працюють з матеріалом підручника, вивчають мету і рішення з'їзду .
Наприкінці уроку вході бесіди учні визначають прорахунки ЦР, вчитель записує їх на дошці. Далі вчитель разом з учнями систематизує відповіді.
Учні роблять висновки.
ІV. Домашнє завдання : стор. 23-34 чит., документи стор. 26, 35.
Повторити з матеріалу Всесвітньої історії більшовицький переворот жовтень 1917 року, письмово скласти логічну схему розташування політичних сил жовтень 1917.