Види органів місцевого самоврядування. Міська, сільська та селищна рада та її структура



Огляд уроку. Урок присвячується місцевому самоврядуванню - одній з форм здійснення народовладдя на місцевому рівні. Особливості цієї теми в тому, що вона пов'язана з повсякденним життям громадян, максимально наближена до їхніх реальних проблем.

Учні ознайомляться з видами органів місцевого самоврядування й структурою ради.

Очікувані результати. Після уроку учні повинні знати, що система місцевого самоврядування включає територіальну громаду; сільську, селищну й міську раду; сільського, селищного й міського голову; виконавчі органи влади, органи самоорганізації населення. А також ознайомляться зі структурою ради та її функціями.

Основні поняття. Територіальна громада, місцеві ради, міський голова, виконавчі органи влади, органи самоорганізації населення, сесія ради, рішення ради, постійні комісії ради.

Методи та прийоми. Лекція, бесіда, самостійна робота учнів.

Обладнання/матеріали. Посібник, таблиця на сторінці 48.

Хід уроку

1. Перевірка домашнього завдання (8 хв.).

А) Дайте визначення поняттям:

Місцевий референдум;

Місцеві вибори.

Б) У чому полягає роль територіальної громади в системі місцевого самоврядування?

В) Які питання ви винесли на громадські слухання в місті, в класі?

2. Вивчення нового матеріалу.

Учитель оголошує тему.

Учні самостійно опрацьовують 1-ий пункт теми 10, знайомлячись з видами органів місцевого самоврядування (3хв.). далі вчитель з учнями розбирають схему ,,структура ради" на с.48.

Разом з учителем учні роблять висновок, що представницьким органом місцевого самоврядування є виборчий орган (рада), який складається з депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади й приймати від її імені рішення. Ст.47 ( 1-ий абзац) (3хв.).

Далі учні самостійно знайомляться з найважливішими повноваженнями місцевих рад ( ст.49, 1-ий абзац) (10хв.).

Далі учні знаходять відповіді на питання: ,, сесія ради", рішення ради, ,,постійні комісії" (ст.49-50, відповідно абзаци 2-5) (19хв.).

3. Підведення підсумку уроку (2хв.)

Учитель підводить підсумок уроку й оголошує домашнє завдання.

Домашнє завдання.

Опрацювати текст теми 10 (1; 2 п.).

Які органи влади представляють інтереси членів територіальної громади?

Провести соціологічне опитування мешканців нашого мікрорайону для з'ясування того, на скільки вони задоволені роботою міської ради?




На головну


Hosted by uCoz