Військово-адміністративне самоврядування



Огляд уроку. Основною метою уроку є ознайомлення учнів з військово-адміністративним самоврядуванням та полково-сотенним устроєм Української козацької держави - як однієї з форм місцевого самоврядування за часів Української козацької держави.

Очікувані результати. В результаті засвоєння матеріалу уроку учні зможуть:

пояснити оригінальну трьохступеневу систему органів управління;

змоделювати перспективи військово-демократичного устрою за часів Української козацької держави;

норми козацького права.

Основні поняття. полк, сотня, курінь, паланка, гетьман.

Методи та прийоми. пояснення вчителя, бесіда, діалог.

Обладнання/матеріали. посібник, ілюстрації, малюнки, схема трьохступеневої системи органів управління Запорізької Січі.

Хід уроку

I. Мотивація. (5хв) На початку уроку вчитель звертає увагу на те, що на Україні довгий час існувала українська козацька держава, яка являла собою військово-демократичний устрій. Яке ж було самоврядування в державі в період ХVІІ - ХVІІІ ст., потрібно з'ясувати на уроці.

II. Вивчення нового матеріалу (30 хв). Спочатку учні пригадують усе, що знають про Запорізьку Січ. Учитель демонструє малюнки та ілюстрації, де відображене існування козацької держави. Потім з усього виділяється полково-сотенний устрій. Полки та сотні одночасно були військовими та адміністративно-територіальними одиницями й користувалися військово-адміністративним самоврядуванням. Учні в ході дискусії доходять до висновку, що був військовий та територіальний поділ. Допомагає вчитель - 38 військових куренів і 5-8 територіальних паланок, а також оригінальну систему органів управління із трьох ступенів.

Далі розглядається, що утверджували норми козацького права.

III. Підведення підсумків уроку (10 хв). Вибіркове експрес-опитування учнів біля дошки забезпечує контроль за рівнем оволодіння матеріалом, засвоєним на уроці. Паралельно з цією формою роботи вчитель може дати завдання частині учнів, які не беруть участі в опитуванні, проаналізувати відповіді учнів і спробувати підвести підсумок всього уроку. Моделюють перспективу військово-демократичного устрою за часів Української козацької держави.

Домашнє завдання. Написати міні-твір "Я служу в одній із сотень Української козацької держави. Мої права та обов'язки".




На головну


Hosted by uCoz