Участь громадян у місцевому самоврядуванні



Очікувальні результати :

Після цього уроку учні зможуть

пояснювати ,в який спосіб люди можуть брати участь в самоврядувані

визначати конкретні шляхи впливу громадян на органи місцевої влади

виробити власну позицію щодо важливої участі в житті громади і самоврядування.

Обладнання:

папір, дошка, маркери, таблиця "Структура органів місцевого самоврядування", роздатковий матеріал, анкети, листи самооцінки вмінь і навичок учнів.

Орієнтовний план і методи проведення уроку:

Мотивація діяльності учнів - 5 хв

Представлення теми і очікувальних результатів- 2 хв.

Надання необхідної інформації-10 хв.

Інтерактивна вправа ( моделювання громадських дій) - 20-25 хв.

Оцінювання результатів роботи - 5 хв.

Варіант організації діяльності учнів.

I. Мотивація діяльності учнів.

1. Зазначте, що багато молодих людей вважає, що залученння до громадських справ є нудним, а навіть підозрілим. Вони говорять : "Шкода часу" , " І навіщо мучитись " , "Так нічого не зміниш" .

Запитайте учнів, що вони думають з цього приводу.

2. Запропонуйте прокоментувати вислови на дошці :

"Демократія пропонує правити кожному з нас,- інакше кажучи, всі ми маємо владу втручатися в суспільні справи".

Ортега - і - Гассет

"Найбільшою небезпекою для свободи є пасивність народу".

Г. Брандейс

II. Представте тему та очікувальні результати заняття.

III. Надання необхідної інформацїі.

Методом мозкового штурму визначте, які засоби впливу громадян можливі при вирішенні місцевих проблем.

Вивішується таблиця "Види громадської активності" і порівнюється з відповідями учнів.

Наголосіть учням на тому, що навіть незначні на перший погляд дії, накопичуючись, можуть привести до значних дій. Отже і діяльність у громаді, якщо вона постійна і активна дає практичний результат

Зверніться до чинного законодавства, яке надає громадянам право і можливість впливати на громадське життя. Вони надані нам у Конституції і Законах України "Про місцеве самоврядування" , "Про друковані засоби масової інформації ", "Про звернення громадян" . Опрацюваня матеріалу "Документи розповідають"

IV. Інтерактивна вправа.

Уявіть собі , що на території місцевого лісопарку влада вирішила побудувати промислове підприємство. У місті, яке потерпає від зростаючого безробіття з'являться нові робочі місця . Ви незгодні з даним рішенням міської влади через складну екологічну ситуацію.

Об'єднайтеся в 5 груп і продемонструйте різні легальні форми розв'язання суспільно значущої проблеми.

1 група пише листа або звернення до офіційних органів влади

2 група співпрацює із ЗМІ

3 група готує пікетування і мітинг

4 група організовує громадські слухання з даної проблеми

5 група - це представники органів місцевого самоврядуваня, які оцінюють різні форми впливу на владу,продемонстровані іншими групами,з точки зору того, наскільки вони справді можуть вплинути на розв язання проблеми.

Зазначте, що кожна група має ще заповнити подані таблиці і відповісти на запитання.

Вчитель готує аналогічні таблиці на стенді . Відповіді на поставленні запитання стануть своєрідним підсумком учнів щодо виконаної роботи.

V. Оцінювання результатів роботи.

Вчитель відзначає, що через вибори, громадські ініціативи, звернення до місцевого самоврядування громадяни можуть вплинути на суспільне життя. Сьогодні знайдеться не так уже й багато людей, які не тільки хочуть змінити життя на краще, скористатись правами людини і громадянина, а й знають, як це зробити. Особливо це важливо знати і вміти на місцевому рівні, у своїй територіальній громаді.

Пропонується відповісти учням на питання:

Що ми робили на сьогоднішньому уроці?

Для чого ми це робили?

Для чого необхідна громадська активність?

Що буде, коли місцева влада ухвалюватиме рішення самостійно, без огляду на громадську думку?

Що потрібно для успішної взаємодії державної влади і громадян?

Домашнє завдання: довідайтесь як жителі вашого міста оцінюють старанність влади. Для оцінки розв язання наступних проблем скористайтеся шкалою:

5- дуже добре

4- майже добре

3 - задовільно

2- погано

1 -дуже погано

Анкета(зразок)

Водопостачання

Прибирання сміття

Енергопостачання

Утримання парків і зелених зон

Охорона громадського порядку

Господарський розвиток

Усунення безробіття

Утримання закладів культури і спорту

Утримання дитячих садків і шкіл

Підтримка місцевих газет

Доступність представників місцевої влади

1.Що допомагатиме Вам у

3. Яка кількість представників громади буде знаати про ваші дії.

5. Як вимірюватимеите успішність ваших заходів?

7. Чого ви навчитеся вирішуючи проблеми?

2. Хто і що заважатиме?

4. Які категорі\ї громадян вашого населеного пункту зацікавлені у розвязанні проблеми?

6. У разі успішності ваших дій, які позитивні зміни ви очікуєте в громаді?

8. Які уміння та навички здобудете?

-

Спікер (керівник групи)

зачитує завдання групи

організовує порядок виконання

пропонує учасникам групи висловитись по черзі

заохочує групу до роботи

підбиває підсумки роботи

визначає доповідача

Секретар

веде записи результатів роботи групи

записи веде стисло і розбірливо

як член групи він має бути готовим висловити думку групи при підбитті підсумків або допомогти доповідачеві

Посередник

стежить за часом

заохочує групу до роботи

Доповідач

чітко висловлює думку групи

доповідає про результати роботи групи

Грецький філософ Сократ промовляв у Афінах, описуючи важкий стан їхньої держави. Тримаючи в руці гниле яблуко,підніс його високо в гору,щоб усі присутні бачити і голосно сказав:"Наша держава зіпсована і гнила як оце яблуко". Тоді філософ кинув яблуко на землю і воно розлетілось на куски.Усі побачили на землі здорові зернятка.

Сократ продовжив промову:"Ці здорові зернятка- то наша молодь.Якщо молодь буде здорова, чесна,ідейна,то й держава буде сильна і щаслива".Це свята правда,бо яка молодь,така майбутність народу і держави

Тому молодь слід належно виховувати і готувати до активного життя.

Саме цьому покликаний сприяти Всеукраїнський освітній проект під назвою " Молодь обирає дію",що проводився в межах Міжнародної програми DEEP "Демократичні освітні обміни".

Спільно з Ресурсно-методичним центром "АЙОРН" та асоціацією викладачів суспільних дисциплін " Нова доба" та за підтримки Американського форуму громадських організацій США,що опікуються громадянською освітою.

Відбір шкіл було здійснено на конкурсній основі ( шляхом розміщення оголошеня в мережі Інтернет на сайтах громадських організацій ) за категоріями :

бажання школи працювати в проекті

досвід в громадянській освіті

готовність забезпечити склад команди :представник шкільної адміністрації , представник місцевого самоврядування , вчитель - керівник проекту , 2 учні - представники учнівського самоврядування .

На конкурс було подана 18 заявок , з яких відібрано 7 шкіл з різних регіонів України. Серед яких була і дрогобицька гімназія .

Блок із соціального проектування , включуний у програму навчальнаго семінару , мав на меті навчити регіональні команди визначати соціальну проблему територіальної громади ,яку під силу вирішити спільними зусиллями, виробляти алгоритм діяльності та планувати виконання проекту , залучати необхідні ресурси та знаходити підтримку в органах місцевої виконавчої влади та місцевого самоврядування . Він включав 4 заняття :

Як бути активними громадянинами.

Визначаємо проблеми громади.

Досліджуємо проблему громади.

Плануємо діяльність за власним проектом.

Під час реаллізації проектів учнями та вчителями було набуто досвід спілкування та роботи в команді, дослідження соціальних проблем громади, навчання через діяльність,вивчення проявів активності чи пасивності членів громади,спілкування з місцевими органами влади та місцевого самоврядування. Вони дізнались про структуру,функції місцевої влади та органів місцевого самоврядування. Вони дізнались про структуру,. Функції місцевої влади та органів місцевого самоврядування в Україні та форми співпраці громадян з місцевою владою і самоврядуваням.

20 грудня 2002 року в Києві пройшла підсумкова конференція шкіл- учасниць проекту. В жоді роботи конференції відбулись презентації учнівських проектів. Проблема ,яку обрали наші учні - Заборона пакування транспортних засобів та безпечний рух гімназистів до навчального закладу.

Особливість цього цього освітнбого проекту полягала в тому, що з самого початку - від відбору команд до заключної конференції учасників - широко використовувались можливості мережі Інтернет. Усі учасники відзначилимотивацію для соціальної роботи, відчуття спільноти, почуття своєї значущості і важливості,що є дуже важливим при виконанні волонтерської соціальної роботи.




На головну


Hosted by uCoz