Порівняння раціональних чисел
Мета : Формування поняття "менше", "більше" за допомогою координатної прямої, вміння порівнювати будь-які числа. Розвиток логічного мислення учнів, виховання уважності.
Хід уроку.
I Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
Усно ( Завдання Магістра Уважних Наук ) 28 (1/28) + (|-8|-|-3|) | 3 ||0| =
Взаємоперевірка № 652 ( г, д ); 654 ( а, б ) - робота парами.
Самостійна робота ( ст. 198 - 199 підручника ). Виконати № 1,3, 4, 5, 6 І в, II в, (Зошити збираються на перевірку ).
II. Вивчення нового матеріалу.
.
1. Вчитель.
Отже, маємо множину раціональних чисел. Скільки ж їх ? Які ці числа ? Яке найменше, яке найбільше ? Між числами виникла суперечка -1 вважає себе дуже маленькою порівняно з -20, бо борг 1 грн. менше боргу 20 грн. І -20 думає так, бо 20° морозу більше 1° морозу. А Нулик Десятченко не згоден, бо при -1° тепліше, ніж при -20°. Знак Плюс теж вважає -1 > -20, бо борг 1 грн. легше віддати, ніж 20 грн. Хто ж правий ?
Спробуємо порівняти числа з допомогою координатної прямої 1) 8 і 3; 2) - 7 і - 3; 3) - 3 і 5; 4) - 100 і 180; 5) - 230 і - 700
Робимо висновок і вивчаємо правила (ст. 175, 176 )
Додатне пр. > дод. лівіше
від'ємн. пр. > від'ємн. лівіше
додатне > від'ємне
додатне > О
від'ємне < О
III Закріплення вивченого
Усно №673, 676, 677
Письмово №675,
2°<4° 1,5 >- 1,5
3°<5,5° -1,5<3
677 (а )
-14; -8; -7,3; -4,05; -4,04; 0,5; 1,1; 4,04
IV Домашнє завдання.
Вивчити п. 8.3 Повторити "Порівняння
звичайних і десяткових дробів" № 678, № 698* (інд.)