Модуль числа



Мета: Засвоєння учнями поняття модуля, формування умінь

оперувати модулем при розв'язуванні вправ.

Хід уроку

I Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

Пояснити які числа називаються протилежними. Заповнити 2 рядок таблиці 26 № 632.

Які числа називаються взаємно оберненими ? Заповнити третій рядок таблиці 26.

Диктант Ів. (ІІв.).

1. Запишіть число "мінус три" ("мінус п'ять"). Як воно називається?

2. Число розташоване на відстані 4 од. ( 3 од.) правіше (лівіше) нуля.

Запишіть число.

Напишіть число, яке не є ні додатним, ні від'ємним (запишіть від'ємне число, розташоване на 7 од. від нуля).

Запишіть додатне число розташоване на відстані 7 од. від нуля (Яке число розташоване на 2 од. лівіше 0).

Запишіть всі цілі числа, які більші - 2 і менші 3 ( більші - 4 і

менші 1 ).

Яке число слідуюче ? 1, 0, -1, ... (- 5, -4, -3, ...)

Яке число на 2 менше - 5 (- 4 )

Яке число протилежне 7 (самому собі)

9. Яке число протилежне 0 (- 3 )

Напишіть число протилежне -2(4)

Напишіть число протилежне самому собі ( 0 )

Назвати усі цілі числа, розміщені між числами - 7 і 2 (- 2, ЗіЗ)

Накреслити координатну пряму, відмітити точки А (- 5 ), В(-4) і протилежні їм С (Д). (Учні обмінюються зошитами. Взаємоперевірка з "олівцем" ).

II Вивчення нового матеріалу.

1. Учитель акцентує увагу учнів на питаннях :

а) Які числа називаються протилежними ?

б)Яке число не має протилежного ?

в) Яким числом вимірюється шлях від дому до школи і взагалі будь-яка відстань ?

Учитель пропонує знайти відстань від початку відліку до точок А і Ста В і Д у завданні 13 диктанту.

Дається означення модуля числа , вводиться позначення. Учні записують приклади у зошити , повторюють правило .

| -5 | = 5 | 5 | = 5 | -4 | = 4 | 0 | = 0

| a |= (а , якщо а додатне або а = 0| -а , якщо а - від,ємне )

ІІІ Осмислення вивченого матеріалу .

1. Усне розв'язування № 649, 650, 651, 648

-5 -3,5 -1 0 1 3,5 5 7

х

2. Письмове коментоване розв'язування № 652.

а) ( | -8 | - | -3 | ) 0.05 = 0.25

1) | -8 | = 8

2) | -3 | = 3

3) 8 - 3 = 5

4) 5 0.05 = 0.25

б) ( | -18.4 | - | 15.6 | ) :0,5 =5.6

в) 28: ( | -3.4 | + | -6.6 | ) =2.8

№ 653

a) | x | = 7

x = 7 або x = -7

в) | x | = 0

x = 0

г) | x | = -3

0

№ 654

| x - 3 | = 5

x - 3 = 5 або x - 3 = -5

x = 8 x = -5 + 3

x = -2

ІV Підсумок уроку .

Модуль це - ...

Властивості ...

V Домашнє завдання .

Вивчити п. 8,3

№ 652 (г , д ) , № 654 ( а , б , г )



На головну



Світ географії та туризму



Hosted by uCoz