Координатна пряма
Мета : Формування в учнів поняття зображення додатних та від'ємних чисел на координатній прямій, засвоєння протилежних чисел. Виховання чіткості, охайності при виконанні малюнків.
Хід уроку.
І Актуалізація опорних знань учнів. Перевірка домашнього завдання.
Пояснити № 624
На числовому промені відмітити точки А (2), В (1,2), С (5), Д(3,5),М(6,5),N(8).
Пояснити № 619 (Запропонувати учням зробити малюнок до задачі).
Додаткові запитання.
а) Які числа називаються додатними ?, від'ємними ?
б) Де застосовуються від'ємні числа ?
в) Що таке числовий промінь ?
II Вивчення нового матеріалу.
1) Учитель звертає увагу на малюнок до № 619, на схожість з числовим променем.
О 10 15 20 25 30 35 40 45 55 60
< o >
через 6 год. через 6 год.
Це нескінченна пряма, на якій можна відлічувати будь-які відстані від точки відліку в двох напрямках: вліво і вправо. Учням пропонується відмітити точку, де буде турист через 8 год. Повідомляється, що числа, які ідуть вліво від початку відліку, прийнято записувати із знаком "мінус". Точка 0 - точка відліку.
2) Далі пояснення вчителя за підручником ( п. 8.2 ) (Розглядається задача 2, будується координатна пряма; учні вивчають правило ).
III Осмислення вивченого матеріалу
Розв'язати № 629, 630, 631, 636, 627 (усно)
№ 635, 637, 638, 641, 642 ( письмово, коментов.).
IV Підсумок уроку.
Координатна пряма - це ...
V Домашнє завдання:
Вивчити п.8.2, повт. П.5.2 (В)
№ 632 та № 626 або № 643 (на вибір ).