Процедури і функціїї модуля Graph ( для роботи з пікселями, колом, дугами)
Мета: навчити практичного використання процедур модуля Graph, розвивати творчі здібності, підтримувати прагнення до засвоєння нових знань, сприяти естетичному вихованню при побудові графічних фігур.
Обладнання: персональні комп'ютери, опорний конспект до заданої теми, роздатковий матеріал.
Тип уроку: урок формування умінь і навичок.
Форма організації уроку.
Робота в комп'ютерному класі - лекційно - практичне заняття;
Пояснення нового матеріалу;
парна та індивідуальна робота за комп'ютером.
Хід уроку
1. Актуалізація опорних знань.
Питання до класу:
Яка процедура встановлює графічний режим?
Пояснити такий рядок: GD:= Detect;
З чого складається графічний екран дисплея ?
Де початок відліку точок в гафічному режимі?
Назвати процедуру для задання кольору фону.
Назвати процедуру для задання кольору майбутнього зображення.
Яка відміннісь між процедурами SetFillStyle і FloodFill ?
З яким кольором має співпадати колір межі в процедурі FloodFill ?
Що можна сказати про чорний колір в графіці TP?
Яка процедура закриває графічний режим?
2. Пояснення нового матеріалу.
Продовжуємо вивчати процедури модуля Graph призначені для графічних побудов. Розглянемо наступну групу процедур.
II. Прoцедури і функції для работи з пікселями.
PutPixel (x,y,колiр) - висвiтлює точку заданим кольором;
Movto(x,y) - переміщення в точку екрану з координатою(х,у);
Movedel(dx,dy) - переміщення на dx пікселів по горизонталі і на dy по вертикалі відносно останнього поточного показчика;
Getx - визначення поточного положення графічного курсору по осі X;
Gety - визначення поточного положення графічного курсору по осі Y;
GetMaxX - визначення максимальних координат курсору;
GetMaxY - визначення максимальних координат курсору;
III. Прoцедури для работи з колом, дугами.
Circle (x,y,R) - побудова кола з радiусом R i центром(x,y);
Arc (x,y,поч.кут,кiнц.кут,радiус) - побудова дуги;
Pieslice (x,y, початковий кут, кiнцевийкут,радiус) - вивід на екран комп'ютера зафарбованого сектор;
Ellipse (x,y,поч.кут,кiнц.кут,Rx,Ry) - малює елiпс чи дугу елiпса;
FillEllipse(x,y,Rx,Ry) - малює зафарбований елiпс;
Приклад фрагменту програми :
Setbkcolor( 3 ); { колір фону }
Setcolor( 4 ); { колір майбутнього зображення }
Circle(350,150,100); { коло}
Arc(150,50,180,360,100);
Arc(50,150,270,90,100); { дуга }
Setfillstyle(1,red); { спосіб заповнення }
FloodFill(350,150,4); { заповнення}
3. Закріплення матеріалу ( парна та індивідуальна робота за комп'ютером).
У кожного учня окреме завдання з конкретним малюнком:
Додаткові завдання:
Вивести коло з демонстрацією всіх можливостей (зміна кольору і типу границі, кольору і типу заливки, положення, розмірів, розтягнення.).
Вивести сектор...
Вивести дугу...
Вивести еліпс...
Вивести зображення зіркового неба пікселями випадкових кольорів до натискання будь-якої клавіші на клавіатурі.
Зображення кольрового пікселя, що "біжить" по середині екрана.
4. Підведення підсумків
Оголошення оцінок за урок (учням, які відповідали і за практичну роботу)
Питання до класу:
1) Яка процедура встановлює графічний режим?
2) Як відрізняється система координат в текстовому і в графічному режимі?
3) Яка процедура закриває графічний режим?
Назвати процедуру для задання кольору фону.
Назвати процедуру для задання кольору майбутнього зображення.
Яка відміннісь між процедурами SetFillStyle і FloodFill ?
5. Домашнє завдання
Вивчити всі процедури розглянуті на уроці;
Намалювати в зошиті малюнок з використанням вивчених процедур.
3) Виконати одне з таких завдань:
1. Вивести коло з демонстрацією всіх можливостей (зміна кольору і типу границі, кольору і типу заливки, положення, розмірів, розтягнення.).
2. Вивести сектор...
3. Вивести дугу...
4. Вивести еліпс...
5. Вивести зображення зіркового неба пікселями випадкових кольорів до натискання будь-якої клавіші на клавіатурі.
6. Зображення кольрового пікселя, що "біжить" по середині екрана.
Опорний конспект ( для учнів ):
II. Прoцедури і функції для работи з пікселями.
PutPixel (x,y,колiр) - висвiтлює точку заданим кольором;
Movto(x,y) - переміщення в точку екрану з координатою(х,у);
Movedel(dx,dy) - переміщення на dx пікселів по горизонталі і на dy по вертикалі відносно останнього поточного показчика;
Getx - визначення поточного положення графічного курсору по осі X;
Gety - визначення поточного положення графічного курсору по осі Y;
GetMaxX - визначення максимальних координат курсору;
GetMaxY - визначення максимальних координат курсору;
III. Прoцедури для работи з колом, дугами.
Circle (x,y,R) - побудова кола з радiусом R i центром(x,y);
Arc (x,y,поч.кут,кiнц.кут,радiус) - побудова дуги;
Pieslice (x,y, початковий кут, кiнцевийкут,радiус) - вивід на екран комп'ютера зафарбованого сектор;
Ellipse (x,y,поч.кут,кiнц.кут,Rx,Ry) - малює елiпс чи дугу елiпса;
FillEllipse(x,y,Rx,Ry) - малює зафарбований елiпс;
Приклад фрагменту програми :
Setbkcolor( 3 ); { колір фону }
Setcolor( 4 ); { колір майбутнього зображення }
Circle(350,150,100); { коло}
Arc(150,50,180,360,100);
Arc(50,150,270,90,100); { дуга }
Setfillstyle(1,red); { спосіб заповнення }
FloodFill(350,150,4); { заповнення}
Робота за комп'ютером:
Виконати завдання: ( в кожного окреме)
Додаткові завдання:
Вивести коло з демонстрацією всіх можливостей (зміна кольору і типу границі, кольору і типу заливки, положення, розмірів, розтягнення.).
Вивести сектор...
Вивести дугу...
Вивести еліпс...
Вивести зображення зіркового неба пікселями випадкових кольорів до натискання будь-якої клавіші на клавіатурі.
Зображення кольрового пікселя, що "біжить" по середині екрана.
Домашнє завдання:
Виконати одне з додаткових завдань.